Čisto kao uvod, mada i nema neke preterane veze za ovim što sledi, da kažem da smo pre par dana nas par autora bloga OuB imali polemiku oko autorskih prava i stalne pretnje do strane DMCA koja nam kao giljotina visi nad glavom, tako da je na kraju odlučeno da se na blogu ne objavljuje materijal mlađi od 2005. godine, što praktično znači, da ćete moje postove vezane za MUZIČKA izdanja objavljena nakon te godine od sada moći da pratite samo na blogu Keep It Real.
Ovo što sada sledi je veoma interesantan dokumentarac iz 2009. godine, koji obrađuje problematiku autorskih prava, ne kroz problem "piraterije", već sa aspekta nove kreativnosti, odnosno samog umetničkog stvaralaštva kroz korišćenje muzičkih semplova. Ono što je dovelo do svojevrsne revolucije kroz zvuk grupa poput Public Enemy, De La Soul i Beastie Boys koji je zapravo "kolaž" kreiran od semplova najrazličitijih muzičkih pravaca, ujedno je pokrenulo i kompleksno pitanje legalnosti takvog vida kreativnosti. Film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Toronto-u 2009. godine, i potpisuju ga dva autora Benjamin Franzen i Kembrew McLeod, a u njemu se, pored gore pomenutih grupa, pojavljuju još i DJ Q-Bert, Mix Master Mike, Shock G (Digital Underground), Sage Francis, Eyedea & Abilities, George Clinton, i mnogi drugi, kao i nekadašnji James Brown-ov bubnjar Clyde Stybblefield, originalni "funnky drummer" sa svojom, više nego zanimljivom, pričom. Film možete pogledati ovde,
ili ga preuzeti sa linka ispod. Uživajte.
"Independent Lens: Copyright Criminals"
Нема коментара:
Постави коментар