Претражи овај блог

среда, 27. јануар 2010.

Intervju sa B-Real-om

Šta to čini da "Smoke N Mirrors" zvuči drugačije od Cypress Hill-ovih albuma, osim činjenice da ga nije producirao DJ Muggs?

Pa, to je i najbitnija stvar što se zvuka tiče. Takođe, osdustvo Sen-a i Bobo-a odrazilo se na kreativnost. Muggs ima specifičan stil i specifičan zvuk za Cypress Hill. Iz tog razloga, okrenuo sam se nekim drugim producentima i drugačijem zvuku. Takođe, producirao sam i sam nekoliko stvari. Tada sam zapravo i shvatio da će to biti potpuno drugačiji album sa drugačijim "vibe"-om. Sada radim sa mojim "Audio Hustlaz" producentskim timom. Sa aspekta tekstova, uradio sam neke pesme koje inače ne bih radio sa Cypress Hill-om. Nisam se toliko oslanjao na tekstove o marihuani i sličnim stvarima. Odrekli smo se toga jer to je ipak neka tipična Cypress Hill priča a ja sam želeo da se prikažem u nekom svom drugačijem svetlu. Ipak, činjenica je da sam član Cypress Hill-a i da i dalje postoji taj njihov uticaj koji se pojavljuje u mojim pesmama, ali sam se trudio da to svedem na minimum.

Od producenata koji su radili na albumu, koji su to članovi "Audio Hustlaz" tima?

Moj partner J Turner, koji je producirao tri ili četiri pesme, ja i Salaam Wreck koji je Fredwreck-ov brat. To bi bio neki moj tim. Postoje i ljudi koji podržavaju ovo što radimo i koji su deo"ekipe" kao na primer Scoop Deville.

Kako bi opisao stil "Audio Hustlaz"-a?

Sva trojica smo potpuno različiti. Salaam Wreck fura taj neki novi fazon. Ja najviše volim da semplujem, dok J predstavlja kombinaciju nas dvojice. Sve skupa, to izgleda jako dobro. Globalno, mislim da ne bi mogli da se svrstamo pod neki određen stil. Sve je to Hip Hop. I naše pesme su međusobno potpuno drugačije, što je u neku ruku dobro jer nam jednostavno ostavlja prostora da pravimo pesme za svačiji ukus. Tu su i tradicionalni Hip Hop, kao i noviji zvuk koji nije baziran na semplovima, tako da, što se produkcije tiče, imamo sve ono što bi neko poželeo da čuje. U principu smo premostili jaz između stare i nove škole.

Producirao si pesmu "Fire" na kojoj gostuje Damian Marley, kao i "Dr. Hyphensteine" sa Snoop Dogg-om. Kako je izgledalo sarađivati sa njima?

To se desilo sasvim slučajno. Kada sam već bio uradio matricu, naleteo sam na Damien-a na Snoop-ovom nastupu i pomislio da je bilo suđeno da se sretnemo. Jednostavno, pomislio sam "Možda bi trebalo da ga pitam da mi gostuje na pesmi jer bi bio savršen za to." Pitao sam ga, i rekao mi je da mu pošaljem stvar. Kada mi je poslao nazad, bio sam prosto oduševljen šta je uspeo da uradi sa njom.
Sa Snoop-om sarađujem već duže vreme. Kada sam snimao tu pesmu, već sam mogao da ga vidim u njoj. Ona zapravo zvuči kao da je u pitanju Snoop-ova stvar. Prvobitno, bila je i namenjena njemu ali je njegov album već bio gotov, pa sam pomislio, "Možda bih je ja mogao snimiti a pozvati Snoop-a da gostuje na njoj", što se na kraju i desilo.

Kada se spomene B-Real, ljudi prvo pomisle na repera a ne na producenta. Kako si zapravo počeo da se baviš produkcijom?

Oduvek sam bio zainteresovan za ono što je radio Muggs ali i ostali producenti koje sam imao prilike da upoznam. Malo po malo, počeo sam indirektno da učim od njih. Ipak, ljudi od kojih sam do sada najviše naučio su J Turner i Fredwreck. Jednostavno, počeo sam da primenjujem ono što sam od njih naučio i da razvijam svoj sopstveni stil kako da sečem semplove i kako da ih uklopim u celinu.

Prošlo je dosta vremena pre nego što si počeo da produciraš. Zašto baš sada?

To je nešto što sam oduvek želeo da radim ali je rad sa Cypress Hill-om bio dosta zahtevan što je rezultovalo nedostatkom vremena za neki solo projekat ili ozbiljno bavljenje produkcijom. Prvi projekat na kome sam radio kao producent bio je prvi Psyho Realm-ov album. Tu sam iskoristio sve ono što sam u međuvremenu naučio od Muggs-a. Nakon poslednjeg Cypress Hill-ovog albuma za Sony i isteka obaveze po ugovoru, imao sam mnogo vremena da se ponovo posvetim kreiranju bitova, tako da je to praktično bio početak. Muziku pravim već šest, sedam godina ali do sada nisam imao vremena da nešto od toga i objavim.

Koje su prve pesme koje si producirao?

Jedna od prvih stvari bila je pesma za Proof-ov album na kome mu gostujemo Method Man i ja. Takođe i stvar za Kottonmouth Kings. Malo pre toga, uradio sam i pesmu za kečera pod imenom Taz dok se takmičio u WWE, kao i još par manjih projekata. Isto tako, što je i normalno, par stvari za moj solo album. To je nešto što nisam unapred planirao, ali je na kraju tako ispalo.

Dok Cypress Hill priprema novi album pod nazivom "Smoke", ti još uvek radiš solo nastupe. Da li to znači da je raspored manje gust otkako više ne sarađujete sa Sony-jem?

Definitivno. Više nemamo zacrtane rokove koje moramo da poštujemo. Imali smo vremena da se posvetimo solo karijerama pre nego što počnemo snimanje novog Cypress Hill-ovog albuma. Muggs je imao mnogo različitih projekata, ja sam želeo da se posvetim produciranju, Sen Dog je imao nekoliko stvari koje je radio isto kao i Bobo. Na sreću, ja sam uspeo da ostvarim svoj san i da izdam album koji sam producirao. Da li će biti uspešan ili ne, ostaje da se vidi. Jednostavno, nisam postavljao visoke ciljeve. Sve što sam želeo je da snimim muziku koja će se, nadam se, svideti ljudima.

Planiraš li promo turneju albuma "Smoke N Mirrors"?

Naravno, samo ćemo još videti u kolikom obimu. Ipak je to najbolji način za promociju muzike i sticanja novih fanova. 

Na albumu ti gostuje veliki broj izvođača. Planiraš li da i neke od njih povedeš sa sobom na turneju?

Sumnjam. To je teško izvodljivo u nekim slučajevima. Na primer, Damian gostuje na jednoj pesmi sa refrenom i strofom. Ipak bi to bilo previše. Verovatno ćemo uraditi par nastupa zajedno ako nam se rasporedi poklope. Na albumu je sedamnaest pesama, a na njih petnaest imam goste. To su sve ljudi koje poštujem i sa kojima sam želeo da sarađujem.

Da li je to bio slučaj i sa Buckshot-om i Too $hort-om?

Naravno, Too $hort je legenda zapadne obale. Još na početku imao sam ideju da on gostuje na pesmi. Pozvao sam ga i on je pristao. Takođe mi se posrećilo da na istoj pesmi imam i Kurupt-a. Što se Buckshot-a tiče, između nas postoji uzajamno poštovanje. Poslao sam mu matricu za "Everything You Want", za koju je snimio fenomenalnu strofu.

***

Do sad si izbacio dva singla sa albuma "Fire" i "Don't Ya Dare Laugh". Možeš li mi reći šta je bila inspiracija za ove dve pesme?

"Fire" za temu ima "vutru". Prvobitno je trebalo da bude klubski hit, međutim kada se Damian umešao postao je "duvačka" himna. "Don't Ya Dare Laugh" je tipična kalifornijska stvar.

Da li znaš nešto više o "Kannibus Cartel" albumu koji treba da predstavlja saradnju Kottonmouth Kings-a, Cypress Hill-a i Potluck-a?

Čuo sam ali ne znam mnogo o tome. Ne znam koliko je to zapravo potvrđena stvar jer nije bilo nikakvih zvaničnih razgovora o objavljivanju i distribuciji materijala, kao ni o tome ko bi radio produkciju. Videćemo, to nije loša ideja.

Brojni obožavaci su pratili seriju tvojih "Gunsliger" mixtape-ova. Da li će tvoj zvanični solo album biti mnogo drugačiji u odnosu na njih?

Da, u suštini "Gunsliger" mixtape-ovi su bili zagrevanje za ovo. U jednom periodu nisam mnogo pisao s obzirom na to da smo tada bili na turneji. Napravio sam malu pauzu da razbistrim glavu, tako da je moj povratak pisanju i repovanju bio upravo kroz "Gunslinger" serijal. Pošto neko oficijalno izdanje tada još uvek nije bilo na vidiku, upravo ti mixtape-ovi su bili način da se održim u centru zbivanja.

Kada se može očekivati Cypress Hill-ov novi album "Smoke"?

 Najverovatnije u junu. Album se trenutno nalazi u fazi miksovanja.

Da li se zna ko če biti izdavač?

Još uvek ne. Sada smo fokusirani na to da rad na albumu privedemo kraju. Ipak, trebalo bi da bude neko ko će razumeti Cypress Hill priču.

Imaš li neku poruku za fanove?

Pre svega, želim da im se zahvalim za podršku koju su mi pružali svih ovih godina i da neće biti razočarani niti Cypress Hill-ovim kao ni mojim solo albumom.


Intervju vodio: David Friedman
Tekst originala Murder Dog Magazine
Priredio: E-one

Нема коментара:

Постави коментар