Претражи овај блог

петак, 5. новембар 2010.

"Deeper Than Dirt"

Nedavno sam naleteo na grupu Dirt Platoon i njihov album pod nazivom "Deeper Then Dirt". U pitanju je duo iz Baltimore-a, koji čine Raf The Almighty i Snook Da Crook. Inače, sam album je sasvim solidan i zato ne propustite da ga preslušate ako to već niste učinili. Ono što sam ja najpre čuo, bila je numera "Pennsylvania Ave." koja me je zaintrigirala i naterala da počnem da "kopam" malo dublje ne bi li saznao nešto više o grupi. Ipak, da ne dužim ovde previše, ako vas to zanima, u nastavku posta pročitajte intervju sa Dirth Platoon-om, objavljenom pre dva meseca u StreetSmart Magazine-u.


Dirt Platoon - "Deeper Than Dirt"


..........................................................................................................

Prenosim vam ekskluzivni intervju StreetSmart Magazine-a sa sa grupom Dirt Platoon, koji  govore o stanju Hip-Hop-a, novom albumu i onome što ljudi ne znaju o njima.

Šta su bili počeci Dirt Platoon-a?

Snook: Na našem prvom albumu bila su četiri originalna člana: Raf Almighty, Snook Da Crook, Tiz i Black Spill. Zajedno smo izbacili tri albuma. Bili smo kao četiri brata zaljubljena u muziku i Hip-Hop kulturu u celini. Raf je počeo pisati pesme već sa 10 godina. Black Spill je iz Bronx-a u New York-u, Tiz iz Istočnog Baltimore-a, dok smo Raf i ja iz Pennsylvania Avenue-a. Mi smo najpre bili drugari, a tek nakon toga postali smo poslovni partneri. Naš prvi album je bio "Daily Routine" objavljen 2001. godine i od tada smo na sceni.

Raf: Počeci Dirt Platoon-a datiraju od kraja 90-ih a zvaničnu karijeru smo započeli 2001. sa albumom "Daily Routine" koji će uskoro biti dostupan na internetu.

Koji umetnici su bili inspiracija za vaše bavljenje muzikom?

Raf: Moja inspiracija su ljudi poput Big Daddy Kane-a, Chubb Rock-a, Rakim-a, KRS One-a, Redman-a, Wu-Tang Clan-a, Mobb Deep-a, Boot Camp Click-a, itd..., lista bi bila zaista predugačka. U suštini volimo autentičan Hip-Hop zvuk.

Snook: Keith Murray, Cypress Hill, Scareface, DMX, Jigga, Jadakiss. Mi volimo pravi hip-hop! Ono što mi slušamo je totalno drugačije od sadašnjeg opšteg trenda u Hip Hop-u.

Kako bi ste vi opisali zvuk "Dirt Platoon-a"?

Raf: Sirove rime i sirovi beat-ovi. Mi smo obični ljudi. Kroz muziku prenosimo svoje emocije, govorimo ono što osećamo. Pričamo o našoj svakodnevici. Mi nismo bogati reperi, nismo gazde u bloku i ne vozimo Mercedes-e. Mi živimo u Baltimore-u i pričamo o onome što nas okružuje. Mi smo iskrena, tradicionalna i autentična rap grupa koja se trudi da predstavlja svoj grad, i ne samo naš grad već i pravi Hip-Hop.

Snook: Ja bih rekao da smo u neku ruku stvorili novi pravac koji nazivamo "obrnuti stil". To zapravo oslikava mnogo različitih aspekata Dirt Platoon-a, što praktično znači da ćete jednog dana čuti "tvrdu" stvar, a neki drugi put "nešto za dame", što je posledica naše umetničke svestranosti. Ipak, tvrdokorni zvuk je ono što nas karakteriše.

Što mislite o nezavisnoj muzičkoj sceni? Ima li pomaka na njoj?

Snook: Da, mislim da se krećemo u određenom pravcu. Mi smo iz Baltimore-a i cilj nam je da definitivno stavimo Baltimore na Hip-Hop mapu. Ali, ovde najpre morate pogledati Hip-Hop scenu u celini. Danas se Hip-Hop se kreće nigde! Muzika se više ne prodaje kao što je to nekad bio slučaj. Čak i kada je stanje u Hip-Hop-u bilo dobro, Baltimore je i tada bio na dnu. Doduše, i danas možete imati medijskog protora ako se povinujete trendu i stvarate muziku za radio. Mi to ne radimo! Sve ono što možete čuti u pesmama Dirt Platoon-a je nešto što smo zaista preživeli ili smo lično bili svedoci toga. Mi ne izmišljamo stvari. Stanje Hip-Hop-a u Baltimore-u je takvo da ima puno sledbenika bez pravog vođe. Problem je što Baltimore imama jednu radio stanicu, i da bi došao do medijskog prostora moraš da pratiš trend. Takođe, nema velikih izdavača u Baltimore-u i to su neka ograničenja koja utiču na stanje stvari na sceni.

Raf: Lično, verujem da u svemu lošem postoji i nešto dobro. Dobro je da postoji i loš Hip-Hop. Da nije tako, ljudi možda ne bi cenili ono što mi radimo. Što se više objavljuje loša muzika, time se naša muzika čini vrednijom.

Kako vam izgleda saradnja sa Break Fast Records-om?

Raf: Volim činjenicu da ne postoje pravila koja moramo slediti. Da ne pominjem da je vlasnik izdavačke kuće jedan od najboljih producenata na sceni. On nam je i kreirao nekoliko "hitova" na albumu. Redak je slučaj da vlasnik etikete grupi producira većinu muzike, tako da je to neki naš 50/50 dogovor od samog početka.

Snook: Meni se sviđa činjenica da je sve podređeno umetniku. Ne moram da pričam sa sekretaricom i sa još 5-6 osoba da bih razgovarao sa Tom-om Delay-om (vlasnikom)...

Kako izgleda vaš kreativni proces? Šta je to što svako od vas daje kao lični doprinos?

Raf: Naše stvaralaštvo je kao um ludog naučnika koga zajedno činimo Snook, Mic Brown/Tom Delay i ja...

SnookStvar je u tome da uvek možemo doći kod Brown-a sa određenim konceptom i pitati ga ima li zvuk za taj koncept, a mi ćemo ga dalje sastavljati. To je kao sklapanje slagalice koja se sastoji iz milion delova koji moraju biti savršeno uklopljeni.

Daily Routine, Moodswingz, The Introduction: Operation 410 su neki od vaših prethodnih izdanja. Šta vas danas čini zrelijim u odnosu na ranije?

Raf: Pa, različite stvari. Naprimer, postali smo očevi u međuvremenu. Odrasli smo, doživeli mnoge uspone i padove, videli smo mnogo različitih stvari i bili na različitim mjestima.  Prilagođavali smo se sredini u kojoj živimo, tako da je  ovo naš najzreliji albuma do sada.

Snook: Ono što je bitno reći je da smo na albumu u velikoj meri eksperimentirali s različitim ritmovima i zvukovima. Trudili smo se da sebi postavimo lestvicu visoko. Kada smo delovali kao četvorka, bilo je kreativnih nesuglasica koje nismo uspeli da prevaziđemo. Danas smo tu ja i moj brat i bilo nam je lakše kad imamo veću kontrolu nad stvarima, s' tim da smo ovaj put morali biti strpljiviji i ispoštovati uzajamna mišljenja.

Ima li nešto zanimljivo ili neobični što bi čitatelji trebali znati o Dirt Platoon-u?

Raf: U mojoj kući, kao i u kolima, slušam samo "staru školu". Ja sam tip muškarca poput Curtis Mayfield-a i Teddy Pendergrass-a. Uvek pevušim nešto.

Snook: Imamo i svoju mekšu stranu. Ja lično puno čitam. Ljudi očekuju da Dirt Platoon visi na ulici svo vreme, ali mi smo se malo povukli od svega toga. Većinu svojih noći provodim u čitanju i druženju sa mojim sinom. Mi smo dosta opušteniji u odnosu na ono kako nas ljudi doživljavaju kroz našu muziku.

Gde vidite sebe za 5 do 10 godina od sada?

Snook: Rekao bih, još jedno tri objavljena albuma, Grammy ili dva za svaki... Mi definitivno predstavljamo Baltimore u celosti.Sve što radim je 20 posto za mene i 80 posto za Baltimore. Ovo je moj rodni grad i vidim koje su to stvari koje mu nedostaju. Mi nemamo distributere muzike, nemamo muzičkihih škola. Želim da deca imaju više izbora u životu. Potrudiću se da omogućim da Baltimore živi bolje.

Raf: Nadamo se da će Break Fast Records postati bitan igrač u rap industriji. Očekujem moj solo album, Snook-ov solo album, kao i druge Dirt Platoon projekte. Takođe, i u poslovima nevezanim iz muzičku industriju poput nekretnina, kafea, muzičkih prodavnica i biblioteka. Nadam se da ćemo u idućih pet godina moći to da ostvarimo.

Нема коментара:

Постави коментар